TS Visuals heeft de nieuwe naam Visual Impact. Lees het nieuwsbericht.

Buitententoonstelling Prado in Breda

Hoogwaardig gescande kunstwerken vertaald naar exclusieve prints - Visual Impact

Opdrachtgever

Stedelijk Museum Breda en Breda Marketing

Architect

-

Ontwerp

Prado Museum in Madrid

Printtechniek

Sublimatie

Materiaal

HD Metal Exterieur

Locatie

Breda

In een bijzondere samenwerking tussen Stedelijk Museum Breda en Breda Marketing heeft Visual Impact een opvallende opdracht uitgevoerd: het reproduceren van wereldberoemde schilderijen uit de collectie van het Prado Museum in Madrid.

Het resultaat was een buitenexpositie langs het hek van Park Valkenberg, waar dertig indrukwekkende afbeeldingen schitterden op gesublimeerde HD Metal exterieur panelen. Het Prado Museum heeft al eerder buitenexposities gerealiseerd, maar deze tentoonstelling was anders. De geselecteerde werken vertelden samen een verhaal over Breda. Dat maakte het uniek. De gesublimeerde HD Metal exterieur panelen vormden met elkaar een Spaanse vertelling over Breda. Van portretten van Karel V en zijn vrouw Isabelle door Titiaan tot ‘De Tuin der Lusten’ van Hieronimus Bosch, dat in opdracht van de Bredase Engelbrecht van Nassau werd gemaakt, tot het Beleg van Breda van Peter Snayers en de ‘Overgave van Breda’ (Velázquez) en het portret van Frederik Hendrik door Anthony van Dyck in 1631.

Hoogwaardig gescande kunstwerken vertaald naar exclusieve prints - Visual Impact
Uit de collectie van het Prado Museum in Madrid
Hoogwaardig gescande kunstwerken vertaald naar exclusieve prints - Visual Impact
Enthousiast publiek bij deze buitengewone tentoonstelling

Nieuw perspectief op kunst in de openbare ruimte

De buitententoonstelling Prado in Breda, mede mogelijk gemaakt door Visual Impact, bood een nieuw perspectief op kunst in de openbare ruimte. De harmonie tussen historische meesterwerken en de buitenlucht creëerde een unieke sfeer waarin kunst en stad samensmolten. Hier werd het Spaanse verhaal van Breda op een impactvolle manier gepresenteerd die zowel verrassend als inspirerend was voor de bezoekers.

Robert Jan van Doorn - office master - Visual Impact
Hans Helfensteijn - print master - Visual Impact
Peter Zijp - print master - Visual Impact
Thijs Sepers - product development - Visual Impact
Robert America - print master - Visual Impact
Thijs Sepers - product development - Visual Impact
Robert America - print master - Visual Impact

BetrokkenGetalenteerdOplossend